preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Otpad nije smeće

 

   OTPAD NIJE SMEĆE

     učenički projekt

 

 

 

 

1. Što se sve odlaže u kantu za otpad?

  1. Kućni otpad: ambalaža potrošenih proizvoda, papir, plastična ambalaža, vrećice,ostatci voća, povrća i druge hrane
  2. Školski otpad: papir, žvakaće gume, dijelovi školskog plastičnog pribora 

 

2. Od ukupne količine smeća koliko u prosjeku otpada na papirnatu ambalažu?

  1. Kuća: 30 %
  2. Škola: 58 %

 

3. Koja  je razlika u količini papirnate ambalaže u školskim i kućnim kantama za smeće?

Učenici u školske kante za smeće bacaju uglavnom papir (listovi iz bilježnica, papirnate maramice, ambalaža od hrane) pa više papira ima u školskim kantama za smeće.

U kućne kante za smeće se bacaju promotivni materijali trgovačkih centara, ambalaža raznih proizvoda koje se koriste u kućanstvu (tjestenina, začini, ambalaža od mlijeka koja se reciklira, omoti slastica itd.), najlon, ostaci voća i povrća...

 

4. U kojoj učionici je najveća količina papirnate ambalaže?

Najveća količina papirnate ambalaže je u učionici likovne kulture (404,5 grama od ukupne mase 1031,33 grama). Razlog tome je učestalo korištenje papira na nastavi (rad sa kolaž papirom, papir koji koristimo za zaštitu stolova od boja, radovi kojima nismo zadovoljni, papir kojim čistimo stolove itd.)

 

5. Kako bi se mogla smanjiti količina papira koja završi u školskim kantama za smeće?

Kada bi se više učenika hranilo u školskoj kuhinji ne bi bilo potrebe za kupnjom pekarskih proizvoda koji se pakiraju u papirnu ambalažu koju učenici zatim bacaju u školske kante za smeće. Učenici također kupuju slatkiše koji su pakovani u papirne ambalaže te i njih odlažu u kante, a to stvara veliku količinu smeća. Bilo bi poželjno kada bi se racionalnije koristio papir na nastavi likovne kulture te kada učenici ne bi kidali brojne listove iz svojih bilježnica zbog dopisivanja pod nastavom, izrade aviona, lopti od papira i sl.

Ne bismo trebali bacati  nešto od čega možemo nešto drugo napraviti. Trebali bismo biti malo kreativniji  i ne bi toliko smeća završilo u školskim kantama.

 

6. Kako se zove postupak kojim se već korišteni predmeti koriste za proizvodnju novih proizvoda?

Postupak se zove recikliranje. Sakupljeni odbačeni proizvodi se prerađuju i dobijemo nove proizvode slične ili iste namjene, npr. bilježnice od recikliranog papira.

 

 

 

 

 

 

 

Recikliranje papira, plastike, stakla i gume

 

Reciklirajte otpad. Recikliranjem čuvate okoliš i štedite energiju.

Kupujte proizvode izrađene od recikliranog materijala. Njihova izrada zahtjeva manje količine energije (za neke proizvode koristi se i 95% manje energije).

Koristite vrećice iz dućana ponovno.

Sortirajte otpad i odlažite ga u za to predviđene spremnike.

Zbrinjavajte elektronički i električni otpad. 0800 444 110 je broj telefona na kojemu možete zatražiti preuzimanje tog otpada.

Kupujte veća pakiranja : Za proizvodnju jedne boce od 1,5 litre potroši se manje eneregije nego za 3 boce od 0,5 litre. Također proizvodi se i manje otpada.

 

 

Što možemo reciklirati?

papir

karton

plastiku

ambalaža od metala

stiropor

stare baterije

stakleni ambalažni otpad

ravno staklo

PET - boce

PE - foliju

limenke

stare lijekove

otpadne gume bez naplatka (do 4 komada)

metalni glomazni otpad

elektronički  otpad

glomazni otpad

akumulatore

fluorescentne cijevi

zeleni otpad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROSJEČNA KOLIČINA SMEĆA PO UČIONICAMA

 

 

m (smeće) u gramima

m (papir) u gramima

% papira (udio papira)

BIOLOGIJA

136,7

19,8

14,48

FIZIKA

37,25

26,5

71,14

HRVATSKI JEZIK

93,3

43,3

46,41

POVIJEST

167,25

65,5

39,16

LIKOVNA KULTURA

556,5

404,5

72,67

PEDAGOGINJA

40,33

38,27

94,89

Ukupno

1031,33

597,87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Već nekoliko desetljeća profitabilnost je načelo po kojem djeluje potrošačko društvo, koje uvijek proizvodi i troši sve više. Takva sklonost pridonosi neumjerenom iscrpljivanju prirodnih dobara, povećanju onečišćenosti vode i zraka, izumiranju vrsta te gomilanju otpada. Da bi se prekinuo taj lanac, valja poduzeti hitne mjere kako bi se “ s manje proizvelo više“, drugim riječima treba ograničiti proizvodnju otpada i izbjeći neumjereno trošenje i onečišćivanje.

Naš mali projekt pokušaj je da i mi  sudjelujemo u promicanju  aktivnosti koje djeluju u smjeru zaštite okoliša.

 

 

 

 

 

 

Projekt osmislili i proveli učenici osmih razreda na izbornoj nastavi iz fizike i biologije uz pomoć profesorica Valentine i Karmele.




preskoči na navigaciju